I. Hospodárenie a ekonomika
1. Obeh účtovných dokladov
- Smernica – Obeh účtovných dokladov (platnosť od 01. 12. 2024) / PDF
- Príloha č. 1: XXX / PDF
- Príloha č. 2: XXX / PDF
- Smernica – Obeh účtovných dokladov (platnosť od 01. 03. 2017 do 30. 11. 2024) / PDF
2. Základná finančná kontrola
- Smernica o výkone základnej finančnej kontroly na FÚ SAV, v. v. i. (platnosť od SEPT/2024) / PDF
- Príloha č. 1: Kontrolný list – Žiadanka na zabezpečenie dodávky tovaru, prác a služieb / PDF, XLS
- Príloha č. 2: Kontrolný list – Žiadanka na vykonanie finančnej operácie / PDF, XLS
- Príloha č. 3: vzor ZFK formou pečiatky ako všeobecný doklad k overovaniu / PDF, XLS
- Príkaz riaditeľa č. 4/2015 k vykonávaniu základnej finančnej kontroly na FÚ SAV (platnosť JAN/2016 – AUG/2024) / PDF
- Dodatok č. 1 k Príkazu riaditeľa č. 4/2015 (platnosť APR/2016 – AUG/2024) / PDF
3. Verejné obstarávanie (VO)
- Smernica o verejnom obstarávaní (platnosť od FEB/2025) / PDF
4. Nakladanie s majetkom
- Smernica o zodpovednosti za škodu a o činnosti škodovej komisie FÚ SAV (platnosť od 11. 4. 2018) / PDF
- Príkaz riaditeľa č. xxx na vykonanie inventúry a inventarizácie stavu majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov pre rok xxx / PDF
- Príkaz riaditeľa č. yyy na vykonanie inventúry a inventarizácie stavu majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov pre rok xxx / PDF
II. Pracovnoprávne vzťahy a mzdová agenda
1. Evidencia pracovného času (EPČ)
- Príkaz riaditeľa a pravidlá vypracovávania EPČ (platnosť od 29. 06. 2023) / PDF
- Pravidlá vypracovávania EPČ (platnosť od 08. 10. 2020 do 28. 06. 2023) / PDF
- Vzory evidencie pracovného času / XLSX, XLS, PDF
- Dovolenkový lístok / PDF
2. Vykazovanie pracovného času pre projekty Výskumnej Agentúry (VA)
- Pravidlá o vykazovaní pracovného času pre projekty VA (platnosť od 08. 06. 2021) / PDF
- Príkaz riaditeľa č. 1/2021 o vykazovaní pracovného času pre projekty VA (platnosť od 08. 06. 2021) / PDF
3. Príkazy riaditeľa pre výberové konania
- Príkaz riaditeľa k výberovému konaniu na miesta vedúcich oddelení (platnosť od 06. 06. 2023) / PDF
4. Dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru
- Dohoda o vykonaní práce + vzor výkazu práce k dohode (platné od DEC/2024) / XLS
- Dohoda o pracovnej činnosti + vzor výkazu práce k dohode (platné od DEC/2024) / XLS
- Dohoda o brigádnickej práci študenta + vzor výkazu práce k dohode (platné od DEC/2024) / XLS
- Oznámenie a četné prehlásenie – odvodová odpočítateľná položka (OOP) – Študenti / DOCX
- k dohode o brigádnickej práci študentov na účely uplatnenia/ukončenia uplatnenia práva podľa § 227a zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení účinnom od 1. januára 2023.
III. Ochrana osobných údajov – GDPR
1. Aktualizácia dokumentácie ochrany osobných údajov
- 1_Aktualizácia dokumentácie ochrany osobných údajov – sumár zmien (platnosť od FEB/2025) / PDF
- Aktualizácia dokumentácie ochrany osobných údajov – sumár zmien (platnosť JAN/2024 – JAN/2025) / PDF
2. Záznamy o spracovateľských činnostiach
- 2_Záznamy o spracovateľských činnostiach (platnosť od FEB/2025) / PDF
- Záznamy o spracovateľských činnostiach (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF
- Záznamy o spracovateľských činnostiach (platnosť od xxx do DEC/2023) / PDF
3. Posúdenie vplyvu na ochranu údajov
- 3_Posúdenie vplyvu na ochranu údajov (platnosť od FEB/2025) / PDF
- Posúdenie vplyvu na ochranu údajov (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF
4. Smernica pre prenos osobných údajov
- 4_Smernica pre prenos osobných údajov – v rámci medzinárodnej spolupráce (platnosť od FEB/2025) / PDF
- Smernica pre prenos osobných údajov – v rámci medzinárodnej spolupráce (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF
5. Základné pravidlá ochrany osobných údajov
- 5_ Základné pravidlá ochrany osobných údajov – pre všetkých zamestnancov (platnosť od FEB/2025) / DOC
- Základné pravidlá ochrany osobných údajov – pre všetkých zamestnancov (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF
6. Informačná povinnosť — Zásady spracúvania OÚ
- 6_Informačná povinnosť – Zásady spracúvania OÚ – pre všetkých zamestnancov a verejnosť (platnosť od FEB/2025) / PDF
- Informačná povinnosť – Zásady spracúvania OÚ – pre všetkých zamestnancov a verejnosť (platnosť od JAN/2024-FEB/2025) / PDF
Na každej akcii organizovanej ústavom musí byť dostupný aktuálny výtlačok „Informačná povinnosť – Zásady spracúvania OÚ“ spolu s výtlačkom „Právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov“
7. Školenie GDPR
- 8_Školenie GDPR – prezentácia pre všetkých nových zamestnancov po nástupe od 1. februára 2025 (platnosť od FEB/2025) / PDF
- Školenie GDPR – prezentácia pre všetkých nových zamestnancov po nástupe od 1. januára 2024 (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF
8. Výkon práv dotknutých osôb
- 9_ Výkon práv dotknutých osôb (platnosť od FEB/2025) / PDF
- Výkon práv dotknutých osôb (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF
9. Periodické školenie zamestnancov a poučenie oprávnenej osoby
- 10a_Periodické školenie zamestnancov a poučenie oprávnenej osoby (platnosť od FEB/2025) / PDF
- Periodické školenie zamestnancov a poučenie oprávnenej osoby (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF
10. Záznam o splnení informačnej povinnosti
- 12_Záznam o splnení informačnej povinnosti (platnosť od JAN/2024) / PDF
TLAČIVO pre všetkých NOVÝCH zamestnancov po nástupe. Pre účely kontroly podpísané tlačivo sa zakladá do spisu GDPR.
11. Poverenie, oboznámenie a poučenie oprávnenej osoby pre dodržiavanie ochrany pri spracúvaní OÚ
- 13_Poverenie, oboznámenie a poučenie oprávnenej osoby pre dodržiavanie ochrany pri spracúvaní osobných údajov (platnosť od JAN/2024) / PDF
TLAČIVO pre všetkých vedúcich a ekonomických zamestnancov, projektových manažérov, a pod. po nástupe do funkcie. Pre účely kontroly podpísané tlačivo sa zakladá do spisu GDPR.
12. Záznam o poučení povinnej mlčanlivosti
- 14_Záznam o poučení povinnosti mlčanlivosti (platí od JAN/2024) / PDF
TLAČIVO pre všetky osoby, ktoré nie sú zamestnancami ústavu, nepracujú priamo s osobnými údajmi, ale môžu prísť do styku s OÚ (napr. zamestnanci upratovacej firmy, externisti, stážisti, atď.)
IV. Vnútorná správa ústavu
1. Informačné a komunikačné technológie
aktuálne návody, materiály a informácie ohľadne IKT viď. na stránke CSČ SAV – Výpočtové stredisko / www
- Smernica o používaní počítačovej siete SAV
- Pravidlá používania elektronickej pošty v SAV
- Nastavenie klientov elektronickej pošty
2. Ekonomický Informačný systém – SOFTIP
- Tlačivo – Žiadosť o pridelenie prístupového práva do systému EIS.SAV.sk / DOC
- Tlačivo – Žiadosť o zrušenie prístupového práva do systému EIS.SAV.s / DOC
3. Archív a registratúra
- Registratúrny poriadok Fyzikálny ústav SAV, v. v. i. (platnosť od 01. 01. 2025) / PDF na zabezpečenie jednotného postupu pri správe registratúry podľa osobitného predpisu v pôsobnosti Fyzikálneho ústavu SAV, v. v. i.
- Smernica o registratúrnom poriadku FÚ SAV (platnosť od 01. 01. 2017 do 31. 03. 2020) / PDF na zabezpečenie jednotného postupu pri správe registratúry podľa osobitného predpisu. Súčasťou tohto Registratúrneho poriadku je Registratúrny plán FÚ SAV
- Registratúrny poriadok SAV (platnosť od 01. 01. 2017) / PDF
- FÚ SAV do JAN/2017 sa riadil „Registratúrnym poriadkom Slovenskej akadémie vied na zabezpečenie jednotného postupu pri správe registratúry podľa osobitného predpisu“