D. Ekonomická a vnútorná správa

I. Hospodárenie a ekonomika

1. Obeh účtovných dokladov

  • Smernica – Obeh účtovných dokladov (platnosť od 01. 12. 2024) / PDF
    • Príloha č. 1: XXX / PDF
    • Príloha č. 2: XXX / PDF
  • Smernica – Obeh účtovných dokladov (platnosť od 01. 03. 2017 do 30. 11. 2024) / PDF

2. Základná finančná kontrola

  • Smernica o výkone základnej finančnej kontroly na FÚ SAV, v. v. i. (platnosť od SEPT/2024) / PDF
    • Príloha č. 1: Kontrolný list – Žiadanka na zabezpečenie dodávky tovaru, prác a služieb / PDF, XLS
    • Príloha č. 2: Kontrolný list – Žiadanka na vykonanie finančnej operácie / PDF, XLS
    • Príloha č. 3: vzor ZFK formou pečiatky ako všeobecný doklad k overovaniu / PDF, XLS
  • Príkaz riaditeľa č. 4/2015 k vykonávaniu základnej finančnej kontroly na FÚ SAV (platnosť JAN/2016 – AUG/2024) / PDF
    • Dodatok č. 1 k Príkazu riaditeľa č. 4/2015 (platnosť APR/2016 – AUG/2024) / PDF

3. Verejné obstarávanie (VO)

  • Smernica o verejnom obstarávaní (platnosť od FEB/2025) / PDF
    • Formuláre smernice VO / XLS
      • Príloha č. 1: Žiadosť o vykonanie VO / PDF
      • Príloha č. 2: Kontrolný list VO / PDF
      • Príloha č. 3: Záznam z Prieskumu trhu / PDF

4. Nakladanie s majetkom

  • Smernica o zodpovednosti za škodu a o činnosti škodovej komisie FÚ SAV (platnosť od 11. 4. 2018) / PDF
  • Príkaz riaditeľa č. xxx na vykonanie inventúry a inventarizácie stavu majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov pre rok xxx / PDF
    • Príkaz riaditeľa č. yyy na vykonanie inventúry a inventarizácie stavu majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov pre rok xxx / PDF

II. Pracovnoprávne vzťahy a mzdová agenda

1. Evidencia pracovného času (EPČ)

  • Príkaz riaditeľa a pravidlá vypracovávania EPČ (platnosť od 29. 06. 2023) / PDF
    • Pravidlá vypracovávania EPČ (platnosť od 08. 10. 2020 do 28. 06. 2023) / PDF
  • Vzory evidencie pracovného času / XLSX, XLS, PDF
  • Dovolenkový lístok / PDF

2. Vykazovanie pracovného času pre projekty Výskumnej Agentúry (VA)

  • Pravidlá o vykazovaní pracovného času pre projekty VA (platnosť od 08. 06. 2021) / PDF
    • Príkaz riaditeľa č. 1/2021 o vykazovaní pracovného času pre projekty VA (platnosť od 08. 06. 2021) / PDF

3. Príkazy riaditeľa pre výberové konania

  • Príkaz riaditeľa k výberovému konaniu na miesta vedúcich oddelení (platnosť od 06. 06. 2023) / PDF

4. Dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru

  • Dohoda o vykonaní práce + vzor výkazu práce k dohode (platné od DEC/2024) / XLS
  • Dohoda o pracovnej činnosti + vzor výkazu práce k dohode (platné od DEC/2024) / XLS
  • Dohoda o brigádnickej práci študenta + vzor výkazu práce k dohode (platné od DEC/2024) / XLS
  • Oznámenie a četné prehlásenie – odvodová odpočítateľná položka (OOP) – Študenti / DOCX
    • k dohode o brigádnickej práci študentov na účely uplatnenia/ukončenia uplatnenia práva podľa § 227a zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení účinnom od 1. januára 2023.  

III. Ochrana osobných údajov – GDPR

1. Aktualizácia dokumentácie ochrany osobných údajov

  • 1_Aktualizácia dokumentácie ochrany osobných údajov – sumár zmien (platnosť od FEB/2025) / PDF
    • Aktualizácia dokumentácie ochrany osobných údajov – sumár zmien (platnosť JAN/2024 – JAN/2025) / PDF

2. Záznamy o spracovateľských činnostiach

  • 2_Záznamy o spracovateľských činnostiach (platnosť od FEB/2025) / PDF
    • Záznamy o spracovateľských činnostiach (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF
    • Záznamy o spracovateľských činnostiach (platnosť od xxx do DEC/2023) / PDF

3. Posúdenie vplyvu na ochranu údajov

  • 3_Posúdenie vplyvu na ochranu údajov (platnosť od FEB/2025) / PDF
    • Posúdenie vplyvu na ochranu údajov (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF

4. Smernica pre prenos osobných údajov

  • 4_Smernica pre prenos osobných údajov – v rámci medzinárodnej spolupráce (platnosť od FEB/2025) / PDF
    • Smernica pre prenos osobných údajov – v rámci medzinárodnej spolupráce (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF

5. Základné pravidlá ochrany osobných údajov

  • 5_ Základné pravidlá ochrany osobných údajov – pre všetkých zamestnancov (platnosť od FEB/2025) / DOC
    • Základné pravidlá ochrany osobných údajov – pre všetkých zamestnancov (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF

6. Informačná povinnosť — Zásady spracúvania OÚ

  • 6_Informačná povinnosť – Zásady spracúvania OÚ – pre všetkých zamestnancov a verejnosť (platnosť od FEB/2025) / PDF
    • Informačná povinnosť – Zásady spracúvania OÚ – pre všetkých zamestnancov a verejnosť (platnosť od JAN/2024-FEB/2025) / PDF

Na každej akcii organizovanej ústavom musí byť dostupný aktuálny výtlačok „Informačná povinnosť – Zásady spracúvania OÚ“ spolu s výtlačkom „Právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov

7. Školenie GDPR

  • 8_Školenie GDPR – prezentácia pre všetkých nových zamestnancov po nástupe od 1. februára 2025 (platnosť od FEB/2025) / PDF
    • Školenie GDPR – prezentácia pre všetkých nových zamestnancov po nástupe od 1. januára 2024 (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF

8. Výkon práv dotknutých osôb

  • 9_ Výkon práv dotknutých osôb (platnosť od FEB/2025) / PDF
    • Výkon práv dotknutých osôb (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF

9. Periodické školenie zamestnancov a poučenie oprávnenej osoby

  • 10a_Periodické školenie zamestnancov a poučenie oprávnenej osoby (platnosť od FEB/2025) / PDF
    • Periodické školenie zamestnancov a poučenie oprávnenej osoby (platnosť od JAN/2024-JAN/2025) / PDF

10. Záznam o splnení informačnej povinnosti

  • 12_Záznam o splnení informačnej povinnosti (platnosť od JAN/2024) / PDF

TLAČIVO pre všetkých NOVÝCH zamestnancov po nástupe. Pre účely kontroly podpísané tlačivo sa zakladá do spisu GDPR.

11. Poverenie, oboznámenie a poučenie oprávnenej osoby pre dodržiavanie ochrany pri spracúvaní OÚ

  • 13_Poverenie, oboznámenie a poučenie oprávnenej osoby pre dodržiavanie ochrany pri spracúvaní osobných údajov (platnosť od JAN/2024) / PDF

TLAČIVO pre všetkých vedúcich a ekonomických zamestnancov, projektových manažérov, a pod. po nástupe do funkcie. Pre účely kontroly podpísané tlačivo sa zakladá do spisu GDPR.

12. Záznam o poučení povinnej mlčanlivosti

  • 14_Záznam o poučení povinnosti mlčanlivosti (platí od JAN/2024) / PDF

TLAČIVO pre všetky osoby, ktoré nie sú zamestnancami ústavu, nepracujú priamo s osobnými údajmi, ale môžu prísť do styku s OÚ (napr. zamestnanci upratovacej firmy, externisti, stážisti, atď.)

IV. Vnútorná správa ústavu

1. Informačné a komunikačné technológie

aktuálne návody, materiály a informácie ohľadne IKT viď. na stránke CSČ SAV – Výpočtové stredisko / www

2. Ekonomický Informačný systém – SOFTIP

  • Tlačivo – Žiadosť o pridelenie prístupového práva do systému EIS.SAV.sk / DOC
  • Tlačivo – Žiadosť o zrušenie prístupového práva do systému EIS.SAV.s / DOC

3. Archív a registratúra

  • Registratúrny poriadok Fyzikálny ústav SAV, v. v. i. (platnosť od 01. 01. 2025) / PDF na zabezpečenie jednotného postupu pri správe registratúry podľa osobitného predpisu v pôsobnosti Fyzikálneho ústavu SAV, v. v. i.
    • Smernica o registratúrnom poriadku FÚ SAV (platnosť od 01. 01. 2017 do 31. 03. 2020) / PDF na zabezpečenie jednotného postupu pri správe registratúry podľa osobitného predpisu. Súčasťou tohto Registratúrneho poriadku je Registratúrny plán FÚ SAV
    • Registratúrny poriadok SAV (platnosť od 01. 01. 2017) / PDF
      • FÚ SAV do JAN/2017 sa riadil „Registratúrnym poriadkom Slovenskej akadémie vied na zabezpečenie jednotného postupu pri správe registratúry podľa osobitného predpisu“